Pagina's

vrijdag 1 maart 2013

Shoplog: Huishoudbeurs 2013


Jeetje, wat een drukte allemaal. Dan heb ik het niet alleen over de Huishoudbeurs (want o my, druk druk), maar ook over mijn dagelijks leven. Behalve mijn bijbaantje bij de gezellige Albert Heijn, geef ik nu ook bijles aan middelbare scholieren. En tussendoor eist mijn studie ook een leuk aantal uren op.
Echter, vorige week zondag had ik wel de tijd om met mijn moeder een dagje uit te gaan, namelijk naar de Huishoudbeurs. Lees verder voor mijn ervaring en natuurlijk mijn shoplog!



Ik keek er met goede moed tegenaan, totdat ik op internet dramatische verhalen las. Hysterische drukte, zwaar irritante trolley's die zonder pardon over je voeten denderen en graaiende viswijven naar alles wat gratis is. Stay calm. Het zal vast wel niet zo erg zijn. Totdat we met de auto bij de RAI in Amsterdam aankwamen. Er kwam net een trein op het station binnenrijden en vervolgens kwam er een enorme sliert van vrouwen uit. Het ging maar door en door. Verscheidene van deze vrouwen liepen met een vastberaden pas, hun trolley stevig tegen zich aangeklemd, naar de RAI. Great, just great. Als iedereen er zo bij liep, dan werd het echt een hel.

Mijn moeder waarschuwde me al: "Niks van aantrekken Sanne, daar moet je gewoon op voorbereid zijn." Dus, mentaal voorbereidend, liepen we naar de ingang. Het was werkelijk een grote mierenhoop van dringende vrouwen, op jacht naar de allergoedkoopste prulletjes, bang dat alles anders weg zou zijn. Daar maakte ik al kennis met vrouwen die er geen benul van hadden, dat ze een trolley in hun hand hadden. Of in ieder geval, niet snapten dat een trolley ook ruimte in beslag neemt en deze dus tegen iedereen aan ramden. In een wanhopige poging om meer naar voren in de rij te dringen.

Nu klinkt heel de huishoudbeurs als een ware verschrikking, maar no worries dat was het niet. Ja, het was enorm druk, ik heb echt stront chagrijnige momenten gehad en sommige vrouwen waren ronduit verschrikkelijk. Maar ik heb daarentegen wel lekker gegeten en wat leuke dingen gescoord!

De Food hal is echt een tip, je kan bijna overal lekkere hapjes proeven en er zijn goede aanbiedingen. Nadat ik met mijn moeder door deze hal heen was, zaten we eigenlijk al vol. Puur door alle proeverijen! Waar ik verder ook heel veel ben geweest is de hal met veel beauty en fashion kraampjes, daar stond o.a. Rimmel. Hier een aantal foto's van wat ik heb gekocht:


In de Food hal stond een Engels kraampje met allemaal heerlijke stukken fudge. En er waren zoveel smaken! Met Bailey's, met chili, kokos en nog veel meer. Het was wel ongelofelijk duur, maar het o zo waard. Ik heb de smaken Chocolate Chip, Bailey's, Salted Peanuts, Maple Sirop and Walnut en de laatste (de linker) is gevuld met een soort knapperig karamel (hmmmm).



De stand van Rimmel was erg druk, logisch, want voor €15,- mocht je drie producten naar keuze uitkiezen en kreeg je er een product gratis bij. Voor €15,- had ik drie lippenstiften uitgekozen, waar later nog een review van komt, daarbij kreeg ik een paarse lipgloss en een testertje van de nieuwe BB cream. Een goede deal, al zeg ik het zelf.



Bij Lucardi zocht ik dit mooie kettinkje uit van €8,95 voor €3,- en bij een of andere Euro-shop vond ik deze zonnebril. Voor, jawel, €1,-. 


In de Food hal stond ook een stand van Amazing Oriental, een Aziatische supermarkt. Zij verkochten Chinese, Thaise en Japanse tassen voor €5,-. Hierin zaten verschillende producten. Ik heb de Japanse versie gekocht, dat eigenlijk een sushi pakket was. Hierin zat sushi rijst, rijstazijn, sojasaus, wasabi, nori vellen, noodles en een sushi matje. Binnenkort dus foto's van mijn zelfgemaakte sushi!


Dit is mijn gehele buit, nog best veel haha! Ik was in totaal zo'n €45,- kwijt. Voor wat ik allemaal heb, valt dat best mee. De producten van Rimmel zijn normaal gesproken al bijna €40,-. Behalve de dingen die ik hierboven heb genoemd, heb ik nog de Viva en de Flair (gratis), drie zakken Autodrop, een zak met heerlijk gedroogd fruit (onder andere goij bessen, cranberries en ontzwavelde abrikozen) en klemmetjes.

De Huishoudbeurs was een hele ervaring, druk en hectisch. Ik heb me soms echt steunend en kreunend een weg door de stilstaande vrouwen gebaand en een totale paniekaanval omdat we de Bossche bollen kraam niet meer konden vinden (haha). Nu zal je denken dat ik zeg dat ik volgend jaar niet meer ga. Maar, integendeel, volgend jaar hoop ik weer van de partij te zijn! Ik vind de koopjes toch erg leuk en ach, al die irritaties, die neem ik dan maar voor lief.

Zijn jullie wel eens bij de Huishoudbeurs geweest?


Liefs,

Sanne

6 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! Ik ben een paar jaar geleden naar de Huishoudbeurs geweest en schrok me dood van de trolleys! Had het echt niet verwacht! Maar als je gewoon rustig blijft en er niks van aantrekt is het prima te doen! Gewoon diep ademhalen en heeeel vaak tot 10 tellen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha klopt! Je moet zelf echt rustig proberen te blijven en gewoon lekker je eigen ding doen, en inderdaad heel vaak tot 10 tellen!

      Verwijderen
  2. Ik ben er zelf ook heen geweest, maar ik heb echt nog meer hahaha. Ik heb echt een hele voorraad nivea gekocht, twee maybelline mascara's, 2 lipsticks + een mascara + een blush van Rimmel. Ik kan echt weer een tijdje vooruit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk toch! Ik heb helemaal geen maybelline mascara's gezien, faal haha!

      Verwijderen
  3. Wat heb je een leuke dingen gekocht, volgens mij zijn die lipsticks die je hebt gekocht, erg mooi! Wat heb jij een leuke blog, ik ben je meteen gaan volgen met bloglovin. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goede deal voor 15,- 3 dingen! Ik het spijt dat ik er niet was haha

    BeantwoordenVerwijderen