Pagina's

woensdag 13 februari 2013

Review: Catrice Camouflage Cream en Lip and Cheek Colour

Vandaag heb ik weer twee nieuwe dingen uit het Catrice assortiment om te laten zien. Eentje uit de vaste collectie en eentje uit de nieuwe limited edition, Neo Geisha. 



Maak kennis met de nieuwe creamy concealer en de silky smooth lip and cheek colour van Catrice. Beiden   in een strak zwarte verpakking met een doorzichtige bovenkant. Handig, zo kan je de kleur goed zien!



De Camouflage Cream van Catrice heb ik in de kleur 030 Rosy Beige, de donkerste kleur. Volgens Catrice versmelt de concealer met de huid en dekt hij erg goed. Ook schijnt er, in combinatie met poeder, een waterproof effect te zijn, alhoewel dat me nogal ver gezocht lijkt. Althans, mijn poeder maakt producten echt niet instant waterproof. 

De Lip and Cheek Colour van Catrice heb ik in de kleur 02 Picked Cherry Blossoms. Naar mijn idee is bloesem nou niet echt fel roze, maar het blijft een super leuke kleur! Volgens Catrice is dit product op de wangen en lippen te gebruiken, met een mat en fluweelachtige finish. Let's try!

Zoals je ziet dekt de concealer heel erg goed, hij is lekker creamy en smeert goed uit. De roze lippenkleurcrème heeft niet mega veel pigment, maar dat is juist handig als je hem als blush wilt gebruiken.


Links een foto met mijn oog zonder concealer, rechts met (hetzelfde oog, alleen gedraaid). De concealer maakt alles een stuk egaler, haalt natuurlijk niet gelijk de hele kring weg, maar dekt verder erg goed. Ik vind een creamy concealer niet altijd even fijn werken onder mijn ogen, omdat het er vaak een beetje 'op ligt' en in de lijntjes trekt. Bij deze heb ik dat ook en ik gebruik hem dan ook het liefst om andere plekjes op mijn gezicht te camoufleren. 


Ik heb op de bovenstaande foto heel licht Picked Cherry Blossoms als blush en lipteint gebruikt (op mijn wangen is hij in het echt duidelijker). Het geeft mijn wangen en lippen een fris bijpassend kleurtje, ik ben er dol op! Je kan de kleur heel goed opbouwen als je hem wat feller wilt, of je kan hem juist wat minder opvallend laten als je dat liever wilt. Catrice zei al dat het voor een mat effect zorgt, en dat is ook zo (die glans is van mijn eigen lip). Echter zorgt dat er wel voor dat je velletjes heel goed ziet en het de lippen best uitdroogt. Ik vind het zelf dan ook fijn om er nog een lippenbalsem overheen te doen, om mijn lippen toch nog te verzorgen.


Zoals ik al zei maakt de concealer (€2,99) deel uit van de vaste collectie en de lip/cheek teint van de LE Neo Geisha (€3,99). Wees er voor delaatste dan ook snel bij! Beiden zijn verkrijgbaar bij Catrice verkooppunten, zoals de Trekpleister en het Kruidvat.

Liefs,

Sanne


1 opmerking:

  1. Er zijn ook camouflage producten voor extreme probleemgebieden. Make Up For Ever biedt extreme full cover die je kan bestellen bij Emeral Beautylife Cosmetics www.extreme-beautylife.nl

    BeantwoordenVerwijderen