Pagina's

dinsdag 5 februari 2013

Green soil for the body

Vorige keer vertelde ik jullie al over mijn motivatie om gezonder te leven. Vandaag zal ik jullie vertellen over waar ik op let bij mijn voeding, de grote lijnen van mijn gezondere leefstijl. Vandaag gaat het over de verse groentesapjes!



Al de punten die ik gebruik voor mijn gezondere lifestyle komen van verschillende bronnen, waaronder de boeken van Amber Albarda en de blog van Guy Droog. Beiden stimuleren het slim eten en niet het diëten.  Amber Albarda focust ook nog eens extra op het biologische en verse eten, weg met alle kunstmatige troep! 

Het hele idee van wat ik nu doe, is eigenlijk simpel. Zo min mogelijk toegevoegde suikers en zo min mogelijk dingen die in het lab gemaakt zijn en waar rare dingen aan zijn toegevoegd. Veel mensen denken dat het eten dan meteen vies is, wat, geloof me, echt niet zo hoeft te zijn. Je hoeft niet elke dag op slablaadjes te sabbelen en op worteltjes te knagen. 

Princess Sapcentrifuge 202040

Mijn standaard routine is nu elke ochtend wakker worden met verse groentesap. Ik heb voor €29,99 de bovenstaande sapcentrifuge gekocht bij de Mediamarkt. Een slowjuicer schijnt nog beter te zijn (en kost ook zo'n 100x meer), maar daar heb ik, als arm studentje, echt geen geld voor. Maar goed, elke ochtend gooi ik een hele bende groente in dit geweldige ding en dat drink ik dan op. Volgens Amber Albarda geeft dat je onmiddellijk energie en voorziet je van genoeg vezels om de afvalstoffen van de dag ervoor te verwijderen. Én, alsof dat nog niet genoeg is, wordt je ontbijt beter verteerd en opgenomen door alle enzymen. 

Dat klinkt natuurlijk allemaal mooi, maar groentesappen, zijn die wel te zuipen? Eerlijk, het ligt eraan wat je erin doet, want soms is het echt niet weg te krijgen. Gelukkig mag je, als beginner, wel een appel erbij centrifugeren voor een beetje zoetheid en om het wél op te kunnen drinken. Ook gooi ik er meestal een halve citroen/limoen bij, wat erg overheerst en ervoor zorgt dat ik de rest bijna niet proef.


Mocht je nou denken: "Ik heb toch geen tijd om elke ochtend verse groentesapjes in elkaar te flansen?!" No excuses! Als ik geen tijd heb om groentesap te maken, dan drink ik een glaasje Zonnatura Bietensap. Dan krijg ik tenminste nog iets binnen. Dit is echter wel pure bietensap, dus zonder een appel of een limoentje om de smaak te verdoezelen.


Dus, wat doe ik dan allemaal in mijn precious groentesapjes? Hier een voorbeeld van een recept, dat redelijk te drinken is, maar je toch een bom vitaminen bezorgt

Wortel/bietensap (voor 1 pers.)
2 Wortels
1 Halve biet
1 Halve limoen
1/3 Komkommer
Een handvol spinazie blaadjes

Je kan eigenlijk zelf heel veel variëren met groentesappen en, is het niet te drinken, voeg er dan een appel bij of wat stukken ananas. 


Liefs,

Sanne





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen